2015. április 1., szerda

Húsvéti / tavaszi dekorációk

Sziasztok :)

Tudom, rég nem írtam, bocsi, de az érettségi  közeledtével egyre kevesebb időm van. Gondoltam rá, hogy készítek egy Facebook-os oldalt ahol gyorsabban tudok megosztani Veletek dolgokat. Írjátok meg, ha szerintetek jó lenne egy ilyen.

Na de a mai bejegyzés témája mi más lehetne mint a húsvéti és tavaszi dekoráció. :)

Szeretném megmutatni Nektek, hogy én hogyan díszítettem tavasziasra a szobám, illetve egy-két ötletet mutatnék.

Az plafonról ágakat lógattam le (apukám metszette a fákat, akkor szereztem őket), Az ágakra pedig krepp papír virágokat drótoztam.
A virágok tavaly készültek, így ezekről nincsenek külön képek. A krepp papírt egyforma méretű téglalapokra vágtam és tetszés szerint 4et vagy 6-ot egymásra tettem, majd legyező formában összehajtogattam. A közepén összedrótoztam, nem túl szorosan, de úgy, hogy jól tartsa. A papír végeit kicakkoztam, hogy virág-szerűbb legyen az eredmény, majd a rétegeket egyesével óvatosan felhajtogattam az összedrótozott közepe felé. A szirmokat elrendeztem, a virágok közepébe egy-egy gyöngyöt ragasztottam. Végül elrendeztem őket az ágakon.


















Az ágakon láthattok még pillangókat is. Ilyen origami pillangók kerültek az ablakra is, csak azok áttetsző papírból.
Balra láthatjátok hogyan kell hajtogatni őket. Szerintem nagyon egyszerű és klassz, hogy ilyen 3D-s lesz. (fotó: pinterest).

 A kész pillangók kétoldalú ragasztószalaggal kerültek az ablakra és még ott is vannak, szóval ez a módszer tartósnak tűnik. :)




































A következő dekorációhoz szükség lesz művirágokra. Nekem volt itthon pár régi is, amik elég koszosak voltak, de egy kis forróvizes öblítés és egy kevés szappan újjá varázsolta őket. Csak kicsit lassan száradtak meg (kb 1 nap).
A virágok fejét és a leveleit le kell szedni a szárról (gyakorlatilag le kell csupaszítani).

Kelleni fog még hungarocell gömb. Erre jönnek a virágfejek. Rendezzétek tetszőlegesen a virágokat és ragasszátok a gömbre. Fontos, hogy olyan ragasztót válasszatok ami nem marja szét a hungarocellt.
Én két ilyen gömböt is készítettem. Az üresen maradt helyeket levelekkel töltöttem ki, de ha Nektek van elég virágotok és nem szeretnétek leveleket rátenni, lehet csupa virág az egész. :)




Ez a húsvéti kép szerintem nagyon egyszerű, viszont annál aranyosabb. *.* Annyira megtetszett, hogy rögtön elkészítettem fehérben is.


A hozzávalók:
  •  képkeret
  • vászon anyag
  •  festék (textil festék lenne a legjobb, de nekem csak tempera volt és azzal is működik)
  • fonal
  • egy nyuszi alakú sablon.
Sablont akár magatok is rajzolhatjátok, de használhatjátok ezt is.






Első lépésként ceruzával halványan rajzoljátok körbe a sablont, majd fessétek ki (a körvonalaknál óvatosan).

Az enyém egy kicsit foltosnak tűnik a képen, de valójában egyáltalán nem feltűnő.
A következő lépés a keretezés. Ez, mivel a zsákvászon elég merev anyag, nem is olyan egyszerű. Az én keretem hátlapja elég hajlékony volt, ezért a benne lévő üvegre rögzítettem az anyagot. Ahhoz, hogy mindenhol feszes legyen, a széleit kétoldalú ragasztóval odaragasztottam az üveg hátuljára, végül beletettem a keretbe.
Az utolsó lépés a nyuszi bojtja. Bojtot sokféleképpen lehet készíteni. Az enyémek elég bénák lettek, mert akkor még nem tudtam, hogy villára tekerve a legegyszerűbb. :)
A bojtot aztán a nyuszi fenekére kell ragasztani és kész is. A ragasztáshoz én ragasztópisztolyt használtam.









Van még néhány ötletem, amiket (még) nem sikerült megvalósítani, de teszek róluk egy-két képet, hátha kedvet kaptok. (fotók: pinterest)

Ha sikerül ilyen selyem anyagokat olcsón szereznem, tuti megcsinálom. Nagyon szépek. :)

 Ezt még idén kipróbálom, az eredményt remélhetőleg a leendő Facebook oldalon láthatjátok majd.

 Ehhez minden megvan, csak nem tudnám hová tenni, ha elkészülne, már nincs hely a falakon. :/



































Remélem tetszett Nektek ez a bejegyzés. Ha elkészítetek valamit ezek közül, írjátok meg vagy küldjetek képet. :)

Dóri

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése